Varukorg
Läggs till i varukorgen

Najell flyttar till nytt kontor för att kunna växa vidare

Najell flyttade under första veckan i maj till större kontorslokaler för att kunna rymma sin växande personalstyrka. Flytten markerar en viktig milstolpe i företagets tillväxtresa och är en del av bolagets expansionsplan. Det svenska babyvarumärket startade i ett litet kontorsutrymme i Ideon, Lund, 2012. Sedan dess har företaget vuxit stadigt och antalet anställda har ökat.

År 2023 upplevde Najell en betydande expansion, fördubblade sin personalstyrka och anställde 15 nya teammedlemmar på olika avdelningar som design, marknadsföring, supply chain, ekonomi och försäljning. Denna ökning av antalet anställda krävde en flytt till ett större, centralt beläget kontorsutrymme i Lund.

Det nya kontoret ligger i centrala Lund och är ca 600 kvm stort med utsikt över Stortorget i Lund. Kontorslayouten är gjord för att skapa lärande mellan teamen så att varje rum har teammedlemmar från olika team.

”Vi vill skapa kunskapsutbyte mellan teamen och tror att det gör att vi kan förstå mer av varumärket som helhet.” - Säger Niklas Najafi Kristensen, VD och grundare av Najell.

”Vår ambition är att ha ett centralt beläget kontor som skapar inspiration i vardagen för våra teammedlemmar. Det nya kontoret ger oss en fantastisk möjlighet att stärka vårt erbjudande till våra medarbetare och attrahera nya talanger till vårt team.” - Fortsätter Niklas.

Framöver har Najell ambitiösa planer för ytterligare expansion och siktar på att öka personalstyrkan till 40 anställda i slutet av 2024. Arbetssökande som är intresserade av att bli en del av Najells team kan utforska karriärmöjligheter på företagets karriärsida.