Winkelwagen
Toegevoegd aan de winkelwagen
Online verkoop stijgt met 800% ten opzichte van mei 2019

Online verkoop piek tijdens covid-19. Het Zweedse Najell heeft de laatste jaren een grote vraagstijging gezien. Covid-19 verhoogt de online verkoop 8 keer ten opzichte van 2019 tijdens de maand mei.

"Met de huidige covid-19 crisis zien we een verschuiving in het consumentengedrag. Meer klanten willen rechtstreeks bij ons als merk kopen." Zegt Margret Runarsdottir Marketing Manager bij Najell.

De babydetailhandel heeft tijdens de pandemie van covid-19 niet zo zwaar geleden als veel andere detailhandelssectoren, omdat de aankopen al lang zijn gepland. Klanten weten welke producten zij in hun leven willen zodra hun baby er is.

"We hebben veel kleine stappen gezet om de klantervaring soepeler te maken. Alleen al het toevoegen van een chatfunctie aan onze website is zeer nuttig geweest voor zowel ons als de klant", zegt Margret.

Mei is erg hectisch geweest voor Najell. De online verkoop is met 800% gestegen ten opzichte van mei 2019. Ze hebben ook veel nieuwe retailers toegevoegd tijdens deze periode dus de algehele vraag is erg hoog voor Najell babydragers en babynestjes.

"Het corona-virus is iets wat niemand had kunnen voorspellen en veel van onze activiteiten, zoals klantenbeurzen, zijn geannuleerd. Doordat we een kleiner bedrijf zijn, konden we snel nieuwe strategieën aannemen en aanpassen, sneller dan de grote reuzen." - legt Margret uit.

Voor Najell lag de focus dit voorjaar op productontwikkeling. Dit heeft nu geresulteerd in de release van een nieuwe draagzak, de Najell Easy. De drager is gemakkelijk te gebruiken, lichtgewicht en ergonomisch. Perfect voor op reis of gewoon onderweg in de buurt van uw huis. Hij is verkrijgbaar bij geselecteerde retailers en op najell.com.

"Het zal erg interessant zijn om te zien hoe de verkoop zich ontwikkelt tijdens de zomer, vooral omdat we net een nieuwe draagzak hebben uitgebracht, de Najell Easy", zegt Margret.

Najell AB is een familiebedrijf dat producten ontwikkelt voor ouders die kiezen voor een stedelijke levensstijl. De focus van Najell is om producten te ontwerpen die het mogelijk maken om een individualistische levensstijl te leven wanneer men ouder wordt. De producten benadrukken gelijkheid, duurzaamheid en hoge Zweedse kwaliteit. Najell werd opgericht in 2012 toen de oprichters Niklas en Freja zich de behoefte realiseerden om een baby in slaap te kunnen wiegen en een slapende baby te kunnen verplaatsen zonder hem wakker te maken. Dat inzicht leidde tot het populaire produkt SleepCarrier werd gelanceerd in 2014.

Contact: [email protected]