Varukorg
Läggs till i varukorgen
Najell växer med över 100 %

Najell fortsätter växa och tar sikte mot nya mål.  Under November månad nådde varumärket  en omsättning på 10,2 miljoner i november. På helåret kommer bolaget omsätta en bit över 50 msek.

“Vi är stolta över att både kunna fira 10 år som bolag i november, och samma månad nå över 10 miljoner i försäljning. Det är ett resultat av att vi har breddat vår produktlinje och fortsatt möta föräldrars behov, samtidigt som vi har lyckats med vår kommunikation. Vi ser idag att tillväxten är spridd över flera olika marknader och produkter, både online och i stort.” säger Niklas Najafi Kristensen, grundare och VD för Najell.

E-handeln är någonting som Najell satsar ytterligare på framöver. December inleds med lansering av en helt ny hemsida byggd på en för företaget ny plattform, med fokus på att kunna göra det ännu enklare och smidigare för kunderna att klicka hem produkter.

“Vi ser att e-handeln är en viktig del för att kunna fortsätta vår tillväxtresa. Under det senaste året har vår onlineförsäljning ökat med över 150%. Behovet och efterfrågan kommer bara öka framöver och det är en självklarhet för oss att investera i vår närvaro online. ” tillägger Niklas.

Nästkommande år planerar bolaget att lansera flera nya produktkategorier och fortsätta satsa på att bryta mark på nya marknader. Målsättningen är att behålla samma lönsamma tillväxttakt kring 100% mot innevarande år.

“Det kommer bli ett spännande år, minst sagt” avslutar Niklas.

Najell AB utvecklar produkter för föräldrar med en urban livsstil. Att ge föräldrar möjlighet att fortsätta att leva livet enligt sina egna regler när de går in i föräldraskapet är kärnan i Najells värderingar, tillsammans med att skapa tidlösa produkter, med hög kvalitet och hållbarhet. Företaget grundades 2012 i Lund då bolagets grundare Niklas och Freja insåg behovet att kunna vagga barn till sömns och förflytta barnen utan att de väcks. Den insikten ledde senare till att den prisbelönta produkten SleepCarrier lanserades 2014.